måndag 6 juli 2015

renovering #1

Första semesterdagen är ett minne blott. Man blir ju alldeles svettig under tissarna när man inser hur fort de här 28 dagarna kommer gå. Men lite framåt går det. Villan har jag börjat referera till som "hem". Jag har konstaterat att där det finns mat i kylskåpet så är "hem", och i Hällnäs kunde vi nu inte ens hålla en militant vegan snäll och i livet för tillfället.  

Förresten, Linn skrev om att ju mera man har att skriva om desto svårare blir det att få ett början. Ungefär där är jag nu. Men vi kan ju börja mitt i nånstans. Jag går ju igång på två saker: karar och renovering. Någon ny man behöver jag inte, den jag har räcker gott och väl, men när det kommer till målburkarna så går bara här på Ladugrund och vrider röven som en katt som frassas.

Se här bara. Jag gick igång på alla cylindrar i brasrummet/glasverandan. En vägg var röd, en var vit och två var gula. Dessa toppades sen av det blåa taket. Tyvärr finns det inga regelrätta före bilder, en vill ju inte bränna hål på era hornhinnor av fulheten. Men dessa bilder finns: 

jag ba: Tjena snygging, vill du att jag ska måla (av) dig?

Här har jag en drickapaus och inser att fulhet är korrigeringsbart. Bara tre färger kvar i rummet.


Här befinner jag mig i ett limbo, ett varv färg, två färger kvar i rummet. om än den ena är lite "sådär" ännu. 


och nu är allt vitt, vitt, vitt. ALLT.ÄR.SÅ.SATANS.VITT! Alltså man vill bara rulla över, pusta ut och tända en cigg.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, syster!

    SvaraRadera
  2. Tack, det ör så roligt när man ser att något händer!

    SvaraRadera