söndag 7 juni 2015

sommar + polkuped = sant

Eftersom jag nu 2015 bloggar som en gammal man kissar* så är det otroligt sällan någon vill bjuda in mig på bloggevent nuförtiden. Därför blev jag så oerhört glad när Eva bjöd in mig till polkuped.fi lagerbutiksöppningen denna söndag. 

Vi slängde på oss höstjackorna (jag menar det äääär ju ändå JUNI) och styrde mot Molpe strax efter frukost idag. Barnen hade siktat in sig på en egen slackline, de har en med mommos och moffas, men det är tydligen aldeles för sällan de är där för att de ska kunna öva sina moves. Bättre att ha på båda ställena har de resonerat. Själv hade jag siktat in mig på god mat och trevligt sällskap. Och alla blev vi lyckliga och nöjda. Eva hade fixat så fint evenemang för oss, det var allt från god mat på Strand-Mölle till hemgjord glass, lotteri och butiksvisning.

Dessutom fick jag träffa Linn igen, och Jessica, Cecilia och även Petra (men som jag förövrigt inte fick fast på någon bild)


Starnd-Mölle serverar redigt kött i sin nuvarande säsongsmeny, rekommenderas!

Polkuped.fi meddelade att de vill att vi ska leka och röra på oss. Bra tycker jag. Jag kan förövrigt berätta att jumpparingarna vi har hemma är i konstant bruk, barnen älskar dem, de är så greppvänliga med sitt mjuka trä.



Sen fanns där även snygga hjälmar för alla.


Såhär ser den nya butiken ut, ett besök rekommenderas verkligen i sommar om ni har vägarna förbi.

och Eva som driver polkuped.fi tillsammans med sin man Thomas. Hennes blogg läser ni säkert redan!  Thomas visade butiken och förklarade om nya produkter de funderade på att ta in, först började de med att testa dem själva för att se om de håller måttet innan de alls tar in dem, och med den idrottande friluftsfamiljen så vet man liksom då att det verkligen inte kommer in några halvdanna grejer, bara kvalitet.

Thomas, Cecilia och Jessica 

...sen åt vi bara vidare, så MYCKET GODSAKER!

och FYI: jag måste få en höna! MÅSTE! hur kan man inte älska denna? Man vill ju bara stoppa in den i ett dynvar och sova med den under huvudet på natten för att sen leka med den på dagen.

Eva hade även fixat ett sjukt bra lotteri! hur lyxigt var inte det. Återkommer till det i ett annat inlägg.

Eva, Jessica och Linn


Så tusen tack för idag Eva & co. Det var så trevligt att ses!


*hackigt, knackigt och lagom oregelbundet.

3 kommentarer:

  1. Alltså vad jag älskar att den gamla bloggkulturen återvänder igen! :) Att ni, som var med från början är aktiva igen.

    SvaraRadera
  2. Tack det samma, det var riktigt riktigt roligt!

    SvaraRadera
  3. Jag stod ju mest vid trampolinen jag så det är inte konstigt att jag inte hamnade på bild ;) Det var trevligt att träffas =D

    SvaraRadera