måndag 13 april 2015

nörderi

Usss, det bara regnar och regnar idag. Fast klockan bara är 19.41 så känns den som 19.45 Men vilken tur att våren visade sig pikulite iallafall i helgen. Man får liksom framtidstro när det är 13 grader varmt, om än bara en dag. 

Jag var ute på promenad i skogen igår, själv! Bara jag och kameran, det är så ljuvligt att riktigt kunna nörda ner sig i något, jag älskar det. Det betyder inte att alla bilder jag tar blir bra, verkligen inte som den här här under är kanske en 2: av 5 möjliga. Det finns en rörelse, det finns en point, men det finns även mycket skräp och färgerna i skogen är inte highfly. Dessutom hittade jag inte vinkeln.

Men upplevelsen av att följa bäckar, gå i skogen. se en solnedgång. det är 5 av 5 alla gånger. Att jag får njuta av naturen samtidigt som jag sätter timmar efter timmar på att lära mig mera, för att inte tala om den där känslan igår av att man endast behövde en varmare tröja för att vara outfittad. härligt. 


4 kommentarer:

  1. Betjjisskvali? Vet inte hur det skall stavas heller..såg dig där i söndags :) jättefint foto/KaritaH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp. där är det, jag tänkte också skriva ut namnet men förfina det till Bäckens skvalet, men det lät bara fel :D

      Radera
  2. Jag rör mig en hel del ensam i närskogen med kameran i väskan, och älskar att följa med årstidernas växling. På bilden kan man "känna" stället, så tycker du lyckats riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jomen precis så är det, det är ljuvligt att se hur allt förändras, och det sker ju hela tiden.

      Radera