lördag 28 mars 2015

lördag

Ibland ser jag vår framtid i vitögat på lördagar. Barnen har gått ut och leker med vänner och Kennet och jag dricker kaffe i en hel förmiddag i morgonrock och lätt sunkiga *myskläder. Då slår det mig att vi inte har långt kvar till detta lugna tillstånd 24/7. 

Om än jag njuter oerhört av detta nu i dag så vet jag inte hur det känns att detta ska vara standarden hela tiden i framtiden. Vad gjorde man före denna tiden då man reder upp fighter om vems tur det är att spela Clash of clans eller det att man spenderar en alltför stor tid att leta efter handskar som någon "lagt precis dääääär!"

Jag måste alltså få en hobby. Tur att jag och Hanna har podden då kanske ni tänker, och ni har alldeles rätt. För vet ni via den har vi ju nu blivit med PT! David Fred från bfl.fi (så roligt, så roligt, nästan lika roligt som att få en kattunge. Samma glädje, helt andra krav, jag kan inte direkt pajja på David för att han ska vara nöjd, det skulle bli lite konstig fiilis då har jag på känn.) och tanken är att jag ska nå det stadiet när jag njuter av att springa och längtar efter svett under armarna och heta röda kinder. I höst har vi anmält oss till Tjejmilen och där ska vi springa med 33 998 andra kvinnor. Känns superbra! fortfarande inte svettdelen, men det att jag har ett mål.

Men nu när jag har fått ett träningsprogram, motivation och annat viktigt, så har jag en sak kvar, nämligen att välsigna mig med ett par ordentliga löparskor, så ni som vet, vad ska man ha, vart ska man åka för att köpa dem och det viktigaste, vilken klatchig positiv färg ska jag satsa på?

vill ni följa min och Hannas väg till tränande hälsosamma kvinnor så kan ni göra det på podden. Här är det första avsnittet gällande träningen och där mäter vi vår kondition. 







*Ni vet ju att allt är förlåtet i fashion om man kallar det mys. Så om jag har på mig mina äldsta, urtvättade klädesplagg med ett gummiband som inte längre förtjänar titeln gummi, så är det mina mystrosor och alles is gut.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar