tisdag 9 september 2014

utseende och sådant

Jag uppdaterade looken på bloggen. Om det blev bra vet jag inte, men det känns mera 2000-tal än det tidigare utseendet. Men jag är inte riktigt där ännu. Men idag måste ni klicka upp inläggen för att läsa dem i sin helhet. Hoppas ni kan leva med det.

Men medan jag är hemma med sjukt barn idag (det händer inte mycket då) så kan jag ju visa er lite bilder från när vi för poddens räkning var och besökte de Öppna ateljéerna i Vasa under Konstrundan i lördags. (där vid Kasern) Mycket inspirerande ställe det där. Jag vill också ha ett eget rum att skapa i där det inte nödvändigtvis råder totalkaos.  Mitt skaparrum blev ju till sovrum under förra våren så det for till reven med det. Men i framtiden så, om inte tidigare så DÅ ska jag ha ett och sakeli vad jag ska skapa då.

 Hanna höll koll på programmet och tidtabellen för oss.

 Sanna Ek målade på ett superhärligt retrotyg, och var väldigt trevlig och berättade gärna om sitt sätt att arbeta. Trevlig var bara förnamnet.


 Mattias Löfqvist målningar, han var inte själv på plats vilket var lite synd, jag tilltalades verkligen av hans målningar, stora som små.
flera av Mattias Löfqvist målningar.
Janika Norrgård-Löfqvist däremot var på plats och hon var något av det ljuvligaste jag träffat på länge. Väldigt ödmjuk och en super talang dessutom.
 Flera av Janikas målningar.


Tänk att det finns sådana här talangfulla människor i Österbottten. Folk som lever och skapar till vardags. Mera sånt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar