torsdag 4 september 2014

dagens ute


Igen jag vet, men vi är inte annat än ute nu, plockar svamp och idkar annat hurtigt friluftsliv. Denna höst kommer vi leva på svampsoppa och all denna friska luft. Men jag räknar att det är lika bra att passa på medan lusten finns att vara ute. När snön kommer brukar jag sen gå i ide för att vara osynlig hela vintern, exakt som björnarna* och så.



Ni tror ni fått fel på ögonen och ser suddigt redan idag fast det bara är torsdag och inget vin är uppdrucket? Nej, nej, det är jag. Det är inte så att jag fotografera bilderna suddiga, jag bara ger dem ett litet gaussiskt skimmer i PS.  Ni undrar vad skillnaden är? ööööh… tja.

* Ända skillnaden mellan mig och björnarna är väl att jag inte redan nu börjat äta rötter och kvistar för att få en passlig propp att förstoppa min tarm med som sen ska hålla magen i schack ända till mars. Fiffiga rackare de där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar