tisdag 9 september 2014

baka, baka liten kaka

När ni läser detta inlägg kan ni nu glömma bort att jag funderade på en ny bloggdesign, jag vet inte vad jag tänkte. Vi glömmer det nu, kanske man kan skylla på fylla och okunskap även om man var nykter och vettig? Det får räcka med en lite fräschare header.

Ja, som ni redan vet så är jag ju hemma med febersjukt barn, stackars lille sate kanske ni tänker nu. Och ni har så rätt, det är väldigt synd om mig. Barnet däremot skulle jag säga är i relativt gott skick om än väldigt febrigt och trött ännu.

Men för att trösta mig själv så bakade jag en äppelkaka nu i äppeltiderna och i ärlighetens namn så använde jag lite mera mjöl än 2,5 dl. Det blev nästan 3 dl skulle jag säga, det blir bättre så. Rör ihop allt, i valfri ordning, häll i en rund form med avtagbar kant som är smörad och bröad, rada på äpplena vända i kanel och sockerblandningen, strö över lite socker och kanel innan den sätts i ugnen, grädda i 185 graders varmluftsugn i ca. 25-30 minuter och passa på att vårda barn där emellan.

Rekommenderas verkligen starkt en dag som denna, kakan alltså inte det att ha sjuka barn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar