onsdag 23 juli 2014

3 P



Nikon d5200 nikkor 50mm f/1.8,  ISO 100 50mm f/8.0 1/250sek


ISO100 50mm f/8.0 1/160sek

ISO100 50mm f/8.0 1/160sek



Mina tre tillfälliga kärleks-P kombinerade jag idag, porträtt, photoshop och pvatten. (close enough) och såhär blev resultatet. 

Men alltså vi måste prata om photoshop, som ni såg på bilden på Cappe nedan så överdoserar jag photoshop i vissa av mina bilder just nu. Det får vara mer än nödvändigt och det får synas. Bilder är inte bara bilder, de är små bitar av konst som man får forma som man vill. Photoshop och jag har en intensiv kärlekshistoria just nu. Jag kan väldigt lite om detta program så vi är ännu i det utforskande, trevande stadiet och jag älskar det, det får en att bara vilja ta ett riktigt punggrepp på dataprogrammet ibland, men det går ju inte tyvärr, så istället visar jag min kärlek genom att betala Adobe en förmögenhet i pengar. Men varför har jag inte tagit mig tid till detta program tidigare?

Och kom ihåg, är bilderna suddiga på din smarttelefon så klicka upp dem bara vetja, jag inbillar mig nämligen att ni alla ligger i skuggan och läser detta i en alltför liten skärm. 

Och ja, ännu en sak, om ni gillar bilderna så klicka gärna på gillaknappen här nere med, då skulle jag bli jätteglad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar