lördag 8 februari 2014

Moder natur

Ibland måste man ha frisk luft, så jag och Kennet tog oss i kragen idag och gjorde den där promenadgrejen. Nog är Finland bra snyggt ibland, men med ibland menar jag ju då kanske mera på sommaren. Hösten den är helt ok, vintern sisådär men våren regerar och den är på kommande. Så nu är det tappert att vänta på att naturen ska vakna till liv igen. Tills det ska vi gå på isen och i skogen de få timmar det är ljust på dygnet och känna oss som de under naturen plågade och hunsade satar vi är.Så bedrövelse och jämmer, är en liten tussilago bredvid brunnen verkligen för mycket begärt i februari*?



 *Nej jag tycker inte det, moder natur har nämligen tidigare krävt att jag som kvinna skulle kunna föda fram barn mellan mina ben och då var det minsann både i december (2005) och april (2007) så då var det ingen skillnad på årstiden, och det är nog lättare att tryck upp lite ogräs ur marken om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar