lördag 25 januari 2014

böcker med fint språk

Snart ska vi ju bort och jag har nu börjat fundera på vad jag ska läsa denna semester. Jag har räknat ut att jag kommer ha oändligt med tid till att läsa med tanke på flygresans längd, våra barns ålder och antalet semesterdagar så nu måste jag få tag i många bra böcker.

Jag vet att det där finns bokhyllor med böcker på hotellet som tidigare gäster lämnat efter sig, men jag är inte mycket för att lämna saker åt slumpen och andra gäster. Så hjälp mig, vad skulle ni läsa i en solstol denna vinter? Mitt enda krav på litteratur i allmänhet är att den är välskriven och inte bara dravel.

Men jag är inte den som bara tar och inte ger, så om ni tipsar mig om en bra bok så ska jag tipsa er.  Självklart!


För någon vecka sedan fick jag denna boken av Linn och vet ni vad, denna novellsamling är så känslosamt skriven att man blir allt tagen ibland. Mycket bra skriven! Den handlar om kvinnor, om känslor, om tankar, läs den ni kommer inte bli besvikna!

3 kommentarer:

  1. I "För mycket luckan" fanns många fina pärlor, men i det stora hela var jag ändå lite besviken. Språket och berättarstilen var fina, men jag hade på nåt sätt väntat mig mer av innehållet. Men kanske jag bara hade för höga förväntningar. Det blir ju ofta så med Nobelpristagar.

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har varit så dålig på att läsa de senaste halvåret, men jag tyckte att konsten att vara kvinna skriven av Caitlin Moran var ganska bra. Hoppas få tips på bra böcker, eftersom jag behagar återuppta mitt läsande bara allt studierelaterat är avklarat.

    SvaraRadera
  3. Nåmen du ska ju läs 50 nyanser av honom, förstås! Bra bok ;)

    SvaraRadera