fredag 3 maj 2013

burkar och fredag

Det är fredag och man skulle kunna tro att jag firar fredagen endast med nya brukar till köket. (Vänligen se bild 1-2, som det skulle stå i en instruktionsbok) Men jag trallar nog mera över det faktum att jag vunnit ca ett kilo choklad vid vår strandkiosk! Bara att gå ner och hämta ikväll, underbart. Att vinna saker måste vara livet det! Ren och skär lycka, nästan som att få barn egentligen, lite färre underliv med i hela processen bara.

Ps. Sen älskar jag även det faktum att vi har lite ekologiskt rödvin till kvällens mat och att i morgon är lördag med sovmorgon. Härregud så mycket att glädjas åt!


1.


2.


Det var ikea som bjussade mig på burkarna. Eller bjussade och bjussade, de lät mig nog betala hela 3,95€ för spektaklet.

4 kommentarer:

  1. Är inte ett kilo choko ganska mycket? Kanske du får dig en sockerfylla fredagen till ära.:)
    Jag brukar äta en platta á 300 gr. men blir inte full av det vet jag att berätta.
    Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är JÄTTE mycket. Vi ba åt och åt och åt.... Nånej, vi har nog kvar till krävare tider.

      Radera
  2. Snygga burkar. Ikea är väl bra, alltid ibland :)
    FNissar till dina texter. Rolig typ, rolig blogg!

    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikea funkar nog mellan varven. Tack för dina snälla ord! :)

      Radera