torsdag 25 april 2013

sälen

Jag tänkte vi skulle tala om sälen. Inte skidorten utan djuret, ni vet. Det som är så gulligt, men samtidigt äter upp fisken och förstör näten? Tänkte bara så vi snackar om samma saker, brukar bli så jobbigt med missförstånd.

Ni kanske kommer ihåg mitt svårmöblerade hörn i sovrummet där ingen har suttit fast jag har försett det med både en stol och tja, det var väl endast en stol kanske. Men stolen har saknat något och idag fick jag det. Ett sälskinn. Det sitter som en smäck där under stolen, färgerna och formerna flyter samman. Så fantastiskt glansigt och FINT! 

Men nu har jag bara slängt dit det och knäppt en bild ivern. Såfort jag pimpat upp hörnet så ska jag genast byta ut bilden och ignorera att den här gryniga, röriga skapelsen här under någonsin har existerat, och det ska ni med, ok?



Sen är det dessutom mjukt som attans att mysa ner fötterna i, verkligen ni borde alla komma hit och pajja på det!

 Ps 1: Sen köpte jag ett till med, ett i endast gråa nyanser, men det tog genast ena barnet till sitt. 

Ps2: Jo, tydligen sorterar jag vissa av mina böcker/tidningar sådär. Det är ett system, typ. Som kråkan i mamma Mu, jag lägger allt överst! Fruktansvärt omoget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar