lördag 13 april 2013

andra färger.

Även om man kan tro det, så är inte vårt hus en enda färgkompott. Plötsligt händer det och man väljer lugna färger. Bland annat sovrummet är lugnt.

När vi gjorde vinden så blev alla väggarna gråaktiga. Detta för att jag gillar tanken på att vi faktiskt har en helhet med samma golv väggar och tak i alla de rummen, men sen får man styra färgerna från resten av prylarna. Barnen har mycket lime och grönt i sina rum. Vi har brunt och svart och sånt i vårt. Om man med "och sånt" menar oreda och slarvigt inslängda saker överallt.

Men vi har ett mycket svårmöblerat hörn i sovrummet. Nu har vi gjort det till en typ av läshörna. Men ingen sitter någonsin där. Det är mera en hörna med en stol att samla kläder på. Funderar allvarligt på att köpa en stång att hänga kläder på och göra det till en klädhörna med spegel, det skulle vara till mera nytta iallafall.





De här grejerna hittar nog andra ställen i huset att bo på tror jag. As will the Kalle Anka pockets.

Sen har mitt ena objektiv har tydligen gått sönder, det tar numera bara gryniga bilder och vägrar fokusera automatiskt, sorgen, sorgen. Men det är 5 år och väldigt misshandlat, så jag har viss förståelse. Ni som vet, var kan man få dem fixade, eller löns det ens, är det bättre att köpa nytt?


2 kommentarer:

  1. Trist med objektivet! Jag har ingen egen erfarenhet av trasiga objektiv, men jag skulle kolla med de närmaste fotoaffärerna vad de har för service och priser. Och kolla samtidigt runt vad ett nytt objektiv kostar. Ibland blir det förmånligare att köpa nytt, då de inte alltid kan garantera att fixandet blir bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag är lite rädd för, att det är billigare att köpa nytt. Men jag ska kolla runt, för såhär kan vi inte ha det, och mitt andra objektiv är lite jobbigt att fotografera närbilder med, det går, men det är inte optimalt.

      Radera